چند نکته برای اطمینان از انجام عذرخواهی
نوشته شده توسط : shakiba

با وجود اینکه عذرخواهی فواید زیادی دارد، اما می تواند شمشیر دو لبه باشد. عذرخواهی که به صورت استراتژیک و واقعی ارائه نشده باشد، در واقع می تواند بیشتر از اینکه مفید باشد، ضرر داشته باشد. در اینجا چند نکته برای اطمینان از استفاده صحیح از عذرخواهی آورده شده است:

۱. صادق باشید.

ما معمولا شاهد این هستیم که سیاستمداران، ستاره های ورزشی و مدیران عامل، اکانت های جعلی را به بیرون پرت می کنند. آیا واقعا کسی متقاعد شده است که آنتونی وینر، الکس رودریگز و لانس آرمسترانگ برای چیزی غیر از دستگیری متاسف هستند؟ عذرخواهی درست فراتر از اصلاح اقدامات گذشته است. این کار رابطه ای جدید و قوی تر ایجاد می کند.

۲- زمان و مکان مناسب برای عذرخواهی را انتخاب کنید

مطمئن شوید که واقعا زمان و محل عذرخواهی خود را ارزیابی می کنید. خیلی سریع عذرخواهی نکنید و زمان زیادی برای عذرخواهی صرف نکنید. شما به عنوان یک فرد ناراضی با آن برخورد خواهید کرد. همچنین، مطمئن شوید که عذرخواهی شما واقعا مجاز است. عذرخواهی در شرایط اشتباه می تواند به افزایش هزینه ها و از دست دادن قدرت مذاکره و زمینه قانونی منجر شود.

https://q.utoronto.ca/eportfolios/9330/ravand

https://extravagancelerning.blogspot.com/

3. به خاطر تاثیری که اعمال شما بر دیگران داشته است بگویید «متاسفم».

برای انجام کاری عذرخواهی نکنید بابت احساسی که باعث شد مردم عذرخواهی کنند. گاهی عذرخواهی برای خود عمل می تواند عواقب قانونی داشته باشد. در عوض، درک نتیجه را نشان دهید. انسان‌ها می‌خواهند احساساتشان تأیید شود، و نشان دادن اینکه می‌بینید چه احساسی دارند، تأثیر فوری خواهد داشت.

۴. عذرخواهی را با یک نکته مثبت پایان دهید.

یکی از بزرگ ترین اشتباهاتی که هنگام معذرت خواهی می توانید مرتکب شوید این است که در مورد تجربه یادگیری برای همه افراد درگیر بحث نکنید. تاکید بر این موضوع در پایان معذرت خواهی شما طرفین را به هم نزدیک تر می کند زیرا نشان می دهد که شما مدت ها فکر می کنید.

5. هرگز به خاطر خودتان عذرخواهی نکنید.

برای اینکه شب ها گوشی خود را خاموش کرده اید تا بتوانید با خانواده خود شام بخورید یا در تعطیلات آخر هفته به دنبال سرگرمی هستید، عذرخواهی نکنید. شما صاحب کسب و کار خود هستید؛ آن شما را ندارد. همچنین، برای گرفتن تصمیمات سخت - اما ضروری - عذرخواهی نکنید. این وظیفه شماست که کارمندان خود را به چالش بکشید و با مشتریان مخالفت کنید. عذرخواهی بیش از حد باعث تضعیف جایگاه شما در چشم آنها می شود.

مانند کلینتون، بسیاری از قدرتمندترین مردان و زنان جهان می دانند که عذرخواهی در شرایط خاص ضروری است.

با اضافه کردن عذرخواهی به نوار ابزار، به شرکت شما به خاطر تلاش هایش برای جبران احترام گذاشته خواهد شد.

به هر حال، مثل من، شما هرگز نمی دانید که یک "معذرت خواهی" ساده چقدر ممکن است شما را به خود جذب کند.

 منبع

 




:: بازدید از این مطلب : 230
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 17 دی 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: